In Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu In Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu

In Miami

Door: clairtjuh1987

Blijf op de hoogte en volg Clair

01 December 2010 | Verenigde Staten, Miami Beach

Lieve allemaal,

Ik lig nu in een heel mooi en groot tweepersoons hotelbed van het hotel Holiday Inn. En Lisette ligt in het bed naast me. We hebben een grote kamer met tv, een mooie stoel, een magnetron en een koelkast. De kamer is ook echt super mooi met een grote spiegel, een grote wastafel, een bad en met een grote douchekop echt heel gaaf. Maar eigenlijk hoor ik natuurlijk in me bed te liggen in Curacao... Ik zal jullie vertellen hoe we hier terecht gekomen zijn....

Vanmorgen vertrokken we om 05:25 uur met onze koffers uit ons hotel Carter uit New York. Daarna pakte we de metro richting de juiste buslijn en om 06:40 uur stonden we op het vliegveld. We hadden nooit gekeken met welke vliegmaatschappij we zouden vliegen we gingen er van uit dat dat gewoon America Airways was. Dus wij stapte daar ook uit. Toen we wilde inchecken zei die vrouw gelijk sorry dames jullie zitten hier verkeerd, jullie moeten naar US Airlines. Dus wij weer naar buiten want lopen met die regen was te ver dus we moesten wachten op een busje. Gelukkig was er een aardige man van het busje van Hertz en die heeft ons uiteindelijk op de goeie bestemming gebracht. Om 07:10 uur waren we uiteindelijk in gecheckt en konden we door de douane heen. Alles verliep nog geheel volgens schema we konden zelfs om 08:15 uur boarden en het vliegtuig reed om 08:43 uur bij de cate weg. Maar toen kwamen we terecht in een vliegtuigfile, we waren nummer 25 en de vliegtuigen mochten elke 3 minuten na elkaar opstijgen. Een vliegtuigfile daar had ik nog nooit van gehoord!! Dus daar zaten we dan in het vliegtuig op het vliegveld van New York in de file.

Om 10:00 uur waren eindelijk wij aan de beurt om op te stijgen. Maar dus wel ruim een uur te laat. Om 12:10 uur landde we op het vliegveld van Charlotte we zouden eigenlijk landen om 11:40 uur dus het vliegtuig naar Miami hadden we gemist. We liepen gelijk door baar de balie met de vraag wat we moesten doen. We kregen wen nieuw ticket en we stonden standby voor de vlucht van 13:45 uur en nu maar hopen dat er plek was dan zou het allemaal krap worden maar wel goed gaan. Ook had ze de koffers aan onze reis gekoppeld zodat de koffers gewoon van vliegtuig naar vliegtuig werden gebracht en we niet ook nog eens naar de bagage band moesten lopen.

Om 13:30 uur werd er om geroepen dat de vlucht naar Miami ook vast zat in de vliegtuigfile dus dat die een uur vertraging zou hebben. Nu haalde we onze vlucht naar Curacao ook niet want die zou vertrekken om 16:40 uur. Maar we bleven goede hoop houden.

Om 15:00 uur zaten we in het vliegtuig vanaf Charlotte naar Miami. Gelukkig konden we er nog bij. Om 17:30 uur landde we op Miami en inderdaad te laat voor onze vlucht naar Curacao. Dus weer liepen we rechtstreeks naar de informatiebalie, daar vertelde ze ons dat de volgende vlucht pas morgenochtend rond 11:30 uur weer zou gaan. Dus we kregen een nieuw ticket ze kon ons alleen nog niet inchecken want dat kunnen ze niet een dag van tevoren. Daar stonden we dan op het vliegveld van Miami en onze vlucht gaat pas morgenochtend.

Lisette stelde voor om een hotel te pakken maar ik wist het allemaal niet zo. Lisette vertelde dat ze ook wel eens 8 uur op het vliegveld had gestaan en dat dat geen pretje was. Dus ik stemde uiteindelijk toe. Het hotel op het vliegveld was veelte duur dus belde we wat hotels in de buurt af of ze plek hadden. Het was wel het hoogseizoen dus goedkoop was het niet. Uiteindelijk kozen we voor het hotel Holiday Inn, we moesten buiten gaan staan en wachten op een groen met wit busje die zou ons gratis komen halen. Na 20 minuten gewacht te hebben was er nog steeds niks en hadden we besloten om te kijken of we bij onze koffer konden en toch maar op het vliegveld te blijven maar alleen als we door de douane heen kwamen want anders deden we toch geen oog dicht omdat je je spullen in de gaten houd. Om 20:30 uur stonden we toch weer buiten om op het busje te wachten. Bij onze koffer konden we niet en door de douane konden we ook niet omdat we nog niet ingecheckt waren. Dus dan toch maar een hotel.

Rond 20:45 uur waren we eindelijk opgehaald met nog meer mensen en reden we richting hotel. We checkte in en gingen naar boven. Toen we de deur open deden keken we onze ogen uit naar de grote het koste wel wat maar voor dat enne nachtje was dat het wel waard. We zetten onze spullen neer en liepen naar de Mac die naast het hotel zat want gegeten hadden we nog niet.

En daar komen we nu net vandaan en liggen nu in bed. Ik ga nu lekker slapen want om 07:00 uur gaat de wekker weer en dan gaan we lekker ontbijten want ook dat zit bij de prijs inbegrepen;).

Weltrusten!