De wereldbol - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu De wereldbol - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu

De wereldbol

Door: clairtjuh1987

Blijf op de hoogte en volg Clair

29 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag is het alweer maandag wat gaat de week toch snel als je het naar je zin hebt.

Vanmorgen hebben we eerst kaartjes gekocht voor de musical de Lion King want ook dat stond op ons lijstje. Voor vandaag was er helaas geen kaartje meer. Maar we hebben nu een kaartje voor morgen om 19:00 uur. Dus we sluiten onze reis mooi af;). We hebben de kaartjes in onze kamer gelegd en daar zijn we met de metro naar Flushing Meadows Corona park in Queens geweest daar staat namelijk de reusachtige wereldbol Unisphere. En het meeste van New York hebben we nu wel gezien alleen de wereldbol van dichtbij nog niet. Dus daar moesten we natuurlijk ook een bezoekje aan brengen. Vlak naast de wereldbol staat ook het stadium van het honkbal team New York Mets het tennis stadion US Open. Dus we hadden zo gelijk 3 vliegen in 1 klap;).

De wereldbol is echt gigantisch als je er naast staat. Vanuit het vliegtuig lijkt die erg klein en van dichtbij is die mega groot. We hebben weer veel leuke foto's gemaakt. In het park kwamen we ook weer veel eekhoorns tegen;). Lisette was gelijk weer fan van de camera en probeerde ze weer op foto te krijgen. Alleen deze eekhoorns waren iets banger voor mensen dan de eekhoorns van Central Park.

Nadat we bij de wereldbol waren geweest zijn we nog even een paar winkels in geweest. Lisette wilde graag voor iedereen een souveniertje mee naar huis nemen. En ik vind het helemaal niet erg om te shoppen;).

Rond 14:45 uur zijn we richting de Empire State Building gelopen. We wilde namelijk ook een mooie skyline foto vanaf de Empire State Building met zonsondergang. En omdat verkopers op straat hadden gezegd dat je ruim 1,5 uur in de rij moet staan dachten we, we gaan er optijd heen. We kwamen daar aan en er was geen rij te bekende we konden zo doorlopen. Dus om 15:00 uur stonden we bijna helemaal bovenin en keken uit op heel New York. Alleen rond 17:00 uur ging de zon pas onder dus we waren veelte vroeg. Dan maar foto's in het licht. Alleen de foto's werden lang niet zo mooi omdat je nu op New York neer keek en dat viel toch een beetje tegen. Dus binnen een half uur stonden we weer beneden. Toen we vandeweek op de Brooklyn Bridge stonden keken we naar de andere kant en we wilde eigenlijk ook nog een mooie foto hebben vanaf daar maar omdat je daar echt heen moest gaan met de metro en omdat het toen al erg donker was hadden we besloten om dat een andere keer te doen. Daar was het nu een mooie gelegenheid voor. Dus zijn weer richting het metro station gelopen en hebben we de metro genomen richting High St. Toen we daar eenmaal waren was het even zoeken naar de Brooklyn Brigde en naar een plek voor mooie foto's. Na even gelopen te hebben hadden we die gevonden. Het was echt mega gaaf en je had een fantastisch uitzicht naar de overkant en op de Brooklyn Brigde. We hebben hele mooie foto's gemaakt van de zonsondergang en de gebouwen en we hebben tot 17:00 uur gewacht tot de lichtjes aan gingen om ook daarvan een mooie foto te hebben.

Daarna zijn we met de metro weer richting de winkels gegaan rond de Empire State Builing om nog even te shoppen. Rond 19:30 uur zijn we richting hotel gegaan nog even snel wat gegeten en daarna zijn we naar boven gegaan.

Het is nu 21:15 uur en ik lig heerlijk op me bedje. Morgen onze laatste dag hier en naar de musical;).

Slaap lekker!!!
Liefs