Liset: "een eekhoorn". - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu Liset: "een eekhoorn". - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu

Liset: "een eekhoorn".

Door: clairtjuh1987

Blijf op de hoogte en volg Clair

28 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zoals elke morgen ging de wekker weer om 08:15 uur. Rond 09:00 uur vonden we het echt tijd worden om op te staan. Ik had bijna de hele nacht gedroomd over de Ugg winkels en ik had spijt dat ik die lage Uggs niet had gekocht. Dus vanmorgen toen Lisette haar ogen opende vertelde ik over m'n droom en dat ik heel graag nog even bij de Ugg winkel wilde kijken. Ze had namelijk gisteren gezegd dat ze nooit meer naar de Ugg winkel zou gaan. Maar gelukkig wilde ze nog 1 uitzondering maken. Vandaag stond ook op de planning Central Park. De Ugg winkel zit daar vlakbij dus dat kwam goed uit. Iemand van Lisette der stage in Curacao had ook nog gemaild of Lies een IPad wilde meenemen. Nou gelukkig zat de Apple Store ook vlakbij dus zo hadden we alles in 1 keer. We hadden bedacht om dan rond 16:00 uur naar het Empire State Building te gaan voor een skyline foto van New York. Zo zou de planning er een beetje uit zien vandaag. Maar toch verliep het een beetje anders.

Rond 10:00 uur stonden we weer voor de Ugg winkel op 5th avenue. Gelukkig stond er dit keer maar een kleine rij. Eenmaal binnen liep ik bijna gelijk naar de juiste Uggs toe. Even passen of ik inderdaad maat 8 moest hebben, toen betaald en binnen 15 minuten stonden we weer buiten. Met tas en al zijn we verder gelopen naar Central Park.

Toen we eenmaal voor Central Park stonden keek ik me ogen uit. Eindelijk zag ik herfstbomen. Er redden koetsen, mensen op fietsen, hardlopers en mensen op skeelers. Ik voelde me helemaal gelukkig. Onderweg kwamen we de raarste kleur vogels tegen, musjes en eekhoorns. Ik vond het heerlijk en voelde me op dat moment het gelukkigste mens op de wereld. Lisette vond vooral de eekhoorns erg interessant;). Elke keer opnieuw probeerde ze er 1 op de foto te zetten maar dan waren ze haar toch weer te vlug af. Toch heeft ze een paar mooie foto's gemaakt. Zo hebben we heerlijk een paar uur in het park gelopen. Met een hotdog in ons had liepen we weer richting de uitgang. Het was inmiddels 13:45 uur toen we de winkelstraat weer hadden bereikt.

We hadden besloten om maar hier en daar rond te kijken want de Empire State Building stond toch hier vlakbij. Ook al hadden we gisteren de meeste dingen al gezien we bleven onze ogen uit kijken. Al die dure winkels zoals, Armani, Louis Vuitton, Guzzi, Burberry, enz. Dan moet je toch wel een wat dikkere portemonnee hebben om daar te kunnen shoppen. Ook zijn we Bloomingdales nog even binnen gelopen want dat stond als tip in het boekje. Nou daar keek ik ook echt m'n ogen uit wat voor merken met prijskaartje daar binnen hingen. Wel waren er baby Uggs waar Lies vandeweek al naar had gezocht. Zo kwamen we toch buiten zonder lege handen.

Het was inmiddels al 15:10 uur dus we moesten wel een beetje opschieten om een mooie zonsondergang skyline foto te kunnen maken. Om een beetje warm te worden kochten we een thee bij Starbucks en vervolgde onze route richting de metro. Het waren maar 1 of 2 haltes verder maar het was net te ver om te lopen.

Eenmaal daar aangekomen werden we door zo'n verkoper op straat aangehouden. Dit keer was het een goede verkoper het ging namelijk over kaartjes voor de Empire State Building. De kaartjes kosten 35 dollar maar je moet wel 1,5 uur in de rij staan. Dat betekende dus als we daar ik gingen staan dat het al donker was. Want inmiddels was het al 16:20 uur. En omdat we gisteren al een skyline foto hadden gemaakt vanaf Rockefeller in het donker was het zonde van het geld om weer in het donker foto's te maken. Dus we besloten om het voor morgen maar op het lijstje te zetten. We liepen nog even een paar winkels in het uit en namen toen de metro weer terug richting het hotel.

We hadden best wel trek gekregen van al dat lopen dus we liepen gelijk daar naar het eet cafe naast ons hotel. We bestelde een broodje met patatjes en hebben dat heerlijk op gegeten. Daarna hebben we onze spullen boven gelegd en hebben we nog even gewinkeld bij ons voor de deur (Times Square). Ik moet bijna onderhand er nog een koffer bijkopen;). Lisette had uitgerekend dat we bij elkaar voor zo'n 1500 dollar al gewinkeld hebben. Haha gelukkig heeft Lisette de mazzel dat ze vooral veel heeft geshopt voor andere mensen dus dat ze veel geld ook weer terug krijgt;).

Ik lig nu lekker op me bed en kijk terug naar een heerlijke dag!! Het zonnetje scheen vandaag heerlijk en in het park heb ik echt genoten;). Bedankt voor deze mooie dag!!!

Welterusten!!!

  • 05 December 2010 - 20:59

    Denise:

    Wow wat een verhalen... Zo te lezen heb je je niet verveeld in New York.. Ik ben benieuwd naar alle mooie foto's nog heeeel even en je bent weer thuis...

    Hoe was jouw "pakjes avond"?

    Hier heeft het zo gesneeuwd dat ik hier niet eens weg kon om naar Rein te gaan heb hem alleen vandaag gezien..
    Wel jammer maar... We hebben bijna vakantie dus kunnen we elkaar ongeveer 2 weken zien... Dat maakt het dan weer helemaal goed...Haha

    Heb je trouwens mijn kaartje nog gehad? Ik hoop dat ie aangekomen is nml... Haha

    Xxx Denise

  • 07 December 2010 - 15:57

    Dennis:

    Altijd weer een gunst jou leuke verhalen te lezen. Ik ben er beniewd naar New York opeens hahaha, erg vet. Kan je al wat van de kerst-sfeer merken daar?...van die sinterklaarfiguren die verkleed zijn enzo? Veel plezier en let goed op jezelf nichtje ;)

    Liefs X Dennis

  • 08 December 2010 - 07:54

    Saskia:

    Lieve Clair,

    Erg leuk je New York avontuur te hebben gelezen! Geniet nog maar even lekker op Curacao! Heel veel plezier!

    Dikke kus vanuit sneeuwig en koud Nederland,
    Rich,Sas&Björn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

avontuur in Curacao

Recente Reisverslagen:

12 December 2010

Snorkelen, schildpadden, snorkelen, vissen....

10 December 2010

Een regeldag ;)

09 December 2010

Afscheid nemen...!

08 December 2010

koffer ingepakt

07 December 2010

Verrassing!!!
Clair

Actief sinds 23 Aug. 2010
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 48867

Voorgaande reizen:

10 September 2010 - 17 December 2010

avontuur in Curacao

Landen bezocht: