Een toeristische dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu Een toeristische dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu

Een toeristische dag

Door: clairtjuh1987

Blijf op de hoogte en volg Clair

27 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag begonnen we de dag heel sportief met een wandeling.

Toen Lisette wist dat we naar New York zouden gaan had ze aan het thuisfront gevraagd of ze een boekje wilde opsturen van New York. In dat boekje staat erg veel informatie en ook dingen waar je absoluut geweest moet zijn. Ook staan er uitgestippelde wandelingen in en daar hebben wij vandaag 1 van gelopen.

We begonnen de wandeling bij het kruispunt tussen Wall Street en Broadway. Daar kwamen een hele mooie kerk tegen de Trinity Church. In het boekje staat dat dit in 1846 eerst het hoogste gebouw was van New York. Tussen al die wolkenkrabbers waar die tussen staat is dat amper voor te stelen. De deuren van de kerk waren open dus we zijn er ook even binnen geweest. Echt prachtig, op de achtermuur is een tekening gemaakt van glas en lood en de preekstandaard waar de dominee achter staat is in de vorm van een adelaar. We liepen verder door Wall Street en vervolgde onze weg langs de grote wolkenkrabbers. We liepen langs de Dorische tempel, het Federal Hall National Memorial, een douanekantoor Via Broadway vervolgde onze weg naar het Battery Park. Op deze plek stonden we gisteren ook. Hiervandaan kun je het vrijheidsbeeld zien. Daar hadden we natuurlijk gisteren al uitgebreid naar gekeken. Dus liepen we verder door het park. We liepen langs een mooie wijk dat Battery Park City wordt genoemd. Het World Financial Center is daar ook gevestigd. Hier kan gewinkeld en gegeten worden. Achter het World Financial Center was tot 11 september 2001 het World Trade Center gevestigd, aan deze 2 torens heeft Battery Park zijn naam te danken. De terroristische aanslag die de Twin Towers liet instorten, en 3000 mensen de dood injoeg, is er de oorzaak van dat alle uitbreidingsplannen in dit district in het honderd liepen. We liepen het World Financial Center binnen en de achterzijde van het gebouw was 1 en al glas. Vanaf die plek konden we erg goed zien waar de Twin Towers gestaan hadden. Het waren 2 bouwputten. Er staan erg veel hijskranen op die plek en de bouwvakkers zijn druk bezig om er weer een nieuw gebouw neer te zetten. Het wordt dit keer 1 gebouw en dan 2x zo hoog. Het was erg indrukwekkend om voor iets te staan wat 9 jaar geleden volop in het nieuws was. En inplaats dat bezoekers zoals wij naar het Observation Deck van het WTC gingen verliep onze weg naar een begraafplaats bij de St. Paul's Chapel. Dit is de oudste kerk van New York. Hier binnen zijn allemaal dingen neergezet met foto's als herdenkingsplek voor al die mensen die omgekomen zijn. Erg mooi maar ook erg verdrietig allemaal. Hier eindegde onze wandeling.

Na de wandeling gingen we opzoek naar de Ugg winkel. 1 winkel zat namelijk vlakbij. Gisteren waren we er al bij 1 geweest maar die hadden niet het geen wat Lisette der zus en ik wilde hebben. Gelukkig waren er 3 Ugg winkels dus hadden we nog goeie hoop. We hadden donderdagavond in de Lobby opgezocht waar de winkels zaten en dat hadden we opgeschreven in het boekje. Nadat we naar die plek toe gelopen waren konden we het nergens vinden. Wij maar zoeken en zoeken. Op een geven moment kwamen we langs Starbucks en daar had ik gratis wifi zo hebben het via mijn tefefoon nog maar een keer opgezocht. We wisten nu het adres dus liepen we bijna in 1x goed. Voor de winkel stond gewoon een rij.... Het leek wel uitverkoop. Lisette die helemaal geen Ugg fan is sloot met mij achter in de rij aan. 9 van de 10 mensen in de rij waren Nederlanders;). Na een tijdje te hebben gewacht mochten we eindelijk naar binnen. Weer hadden ze niet het geen wat we moesten hebben. Lisette stelde voor om ook nog maar even bij de laatste winkel te kijken en daarna wilde ze de naam Uggs niet meer horen.

Dus we stapte op de metro opweg naar de laatste winkel. Weer konden we de winkel nergens vinden. Ik zag aan het hoofd van Lisette dat ze er erg van baalde dat ze het niet kon vinden. Ik liet haar maar een beetje en keek elke keer in me telefoon of ik wifi had zodat we het weer opnieuw konden opzoeken. Uiteindelijk met behulp van wifi hadden we de winkel gevonden en ook bij deze winkel stond een rij. Zonder te klagen ging Lisette samen met mij in de rij staan. Na wat minuten verder mochten we eindelijk naar binnen. In de rij was ik al aan het bidden en hopen dat ze hier wel de juiste dingen zouden hebben. En gelukkig dit keer stonden we niet buiten met lege handen. Lisette had een paar voor der zus en ik voor mezelf. Omdat Rockefeller hier vlakbij was hadden we besloten om hier nog even rond te lopen. We wilde namelijk vanaf Rockefeller een mooie skyline foto maken van New York in het donker. Om 5 uur is het al bijna helemaal donker dus we moesten ons nog 1,5 uur vermaken. De straten waren helemaal gevuld met allemaal winkels dus dat was geen probleem. Het was zo gaaf allemaal de enne etalage was nog mooier dan de andere. Bijna overal was uitverkoop dus mensen liepen echt met tassen vol door de straat. Voor we het wiste was het bijna 17:30 uur en liepen in de richting van Rockefeller. We kochten een ticket en we moesten nog even wachten want we konden mee met de ronden van 18:20 uur. Eenmaal helemaal boven op het dek keken we onze ogen uit. Al die lichtjes die we zagen het waren er echt miljoenen. We maakte mooie foto's en gingen weer terug naar beneden. Het waaide namelijk flink op het dek. Eenmaal weer in de winkelstraat beland was ook dat helemaal gevuld met lichtjes. De enne winkel was nog meer in kerstsfeer dan de ander.

Om 20:00 uur namen we de metro weer terug naar Times Square. We namen een snelle hap bij de mac en liepen met onze moeie voeten richting hotel. En daar zijn we dan nu, al lekker in ons bed. Mijn verhaal voor vandaag eindigd ook hier. Dus ik ga nu lekker slapen;).