Het Vrijheidsbeeld!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu Het Vrijheidsbeeld!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu

Het Vrijheidsbeeld!!

Door: clairtjuh1987

Blijf op de hoogte en volg Clair

26 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

M'n voeten doen zeer, m'n kuiten doen zeer, m'n bovenbenen doen zeer en ik heb het koud. Haha sorry moest even klagen. We hebben vandaag veel gelopen maar het was de moeite waard!!

De wekker ging vanmorgen om 8:15 uur. Toen is Lisette gaan douche en omdat ik gisteravond had gedoucht heb ik me aangekleed. Daarna hebben we als ontbijt een heerlijk koffiebroodje gegeten, mmm wat zijn die dingen lekker!! Nadat ons buik gevuld was hebben we ons weer dik aangekleed en zijn we eerst de kleren gaan ruilen van gisteren, die of te klein waren of niet goed waren. Het ruilen ging erg makkelijk. Ook al was alles in de uitverkoop, ruilen was geen probleem bij 1 t-shirt kreeg Lisette zelfs haar geld terug.

Nadat we dat hadden gedaan hebben we de kleren weer in onze hotelkamer gelegd en zijn we met de metro richting de uggs winkel gegaan. Ze hadden in de winkel niet heel veel keus. Ik heb wel wat gepast maar uiteindelijk niet gekocht. De uggs die ik erg graag wil die hadden ze niet dus uiteindelijk liep ik de winkel uit met alleen een paar uggs voor m'n moeder. Het scheelt hier echt kwa prijs met Nederland ze zijn hier veel goedkoper. Lisette liep de winkel uit met een paar uggs voor der zus, zelf houd ze er helemaal niet van. We zijn weer terug gegaan naar het hotel om de dozen weg te leggen. Het was inmiddels 11:00 uur en alles verliep volgens planning.

Vandaag hadden we bedacht om naar het vrijheidsbeeld te gaan. Dus alles was nu gedaan wat we moesten doen dus ons stede trip kon beginnen;). Want als je naar New York gaat moet je ook zeker wel een bezoek aan het vrijheidsbeeld brengen!!! We namen de metro richting Sounth Ferry en daar stapte we uit. Toen we omhoog kwamen vanuit het metrostation voelde we de kou en wind al van het water maar zo wisten we in ieder geval dat we goed zaten. Ook zagen we gelijk het vrijheidsbeeld die op Ellis Islands staat maar we wilde haar natuurlijk van dichtbij bekijken. Dus gingen we opzoek naar het tentje waar we een ticket moesten kopen. Eenmaal een ticket te hebben gehaald moesten we in de lange rij aansluiten. Onderweg gingen we ook een soort van tent in waar we helemaal gefouilleerd werden op wapens. Daarna konden we vrijwel gelijk de boot op. Het water was erg wild maar gelukkig was dat op de boot niet heel erg te merken. Na ongeveer 20 minuten stonden we dan met onze beide benen op het eiland voor het vrijheidsbeeld. Het was zo gaaf om dat te zien van zo dichtbij!! We hebben heel veel foto's gemaakt, rondjes gelopen over het eiland, zijn in de souvenir winkels geweest, hebben soep gegeten en toen was het inmiddels 14:30 uur. Lisette wilde eigenlijk heel graag blijven totdat het licht van het vrijheidsbeeld ging branden en dat leek mij ook wel heel gaaf. En opzich zouden we nog maar een uurtje moeten wachten. Dus zijn we nog even naar het restaurant gelopen, nog een winkeltje in en een rondje om het eiland. En om 16:40 uur gingen daar dan eindelijk de lichtjes aan. Het was niet zo mooi als op de plaatjes van New York altijd staat maar we waren toch blij dat we gewacht hadden. Ook kon je vanaf het eiland heel mooi New York zien met z'n lichtjes dus ook daar hebben we mooie foto's van gemaakt. Om 17:00 uur namen we de laatste boot terug.

Ook stond op de planning om vandaag heen te gaan de Brooklyn Bridge en ook al was het al zo donker dat hield ons niet tegen. Dus we zijn de metro ingestapt, een keer overgestapt en uiteindelijk moesten we er bij de halte Brooklyn Bridge eruit. Vanaf daar moesten we nog een stuk lopen voordat we eindelijk op de brug stonden. Maar het was de moeite waard!! Het zag er zo gaaf uit en nu zeker met al die lichtjes. De brug wordt met behulp van touwen echt gedragen. We hebben natuurlijk weer veel foto's gemaakt, van de brug zelf maar ook van het uitzicht.

Om ongeveer 19:50 uur waren we weer terug bij Times Square. Echt trek hadden we niet dus hadden we besloten om bij de eettent naast ons hotel een broodje hamburger te halen en die te delen. We hebben die daar opgegeten en als toetje hebben we mee naar boven genomen chocolade en cola. Het is nu inmiddels 21:30 uur en ik lig lekker in m'n bedje.

Haha ik voel al m'n spieren in me lijf;). Het was een mooie dag met een hoop mooie dingen die we gezien hebben. Morgen staat er een wandeling op de planning en om mooie foto van skyline van New York te maken vanaf Rockefeller Centre en vanaf Empire State Building. Dus ik ga nu lekker slapen;).

• 03 Juni 2014 - 18:33

Lollypot: