Thanksgiving day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu Thanksgiving day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu

Thanksgiving day

Door: clairtjuh1987

Blijf op de hoogte en volg Clair

25 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag hebben vooral veel gewinkeld en dus geld uitgegeven;).

Het begon vanmorgen met de thanksgiving parade. Elke 4de donderdag van de maand vieren ze hier thanksgiving. De dag wordt geopend met een lange parade door de straat. De laatste in de rij is de kerstman. Als de parade voorbij is gaan de winkels open en bijna alle winkels hebben massaal uitverkoop.

Vanmorgen zijn we rond 8 uur uit bed gegaan. Toen hebben we eerst omstebeurt gedoucht toen iets kleins gegeten en toen zijn we naar beneden gegaan. In de moed om een winterjas te scoren. Bij de balie hielde ze ons aan om te vragen of we ook naar de parade gingen. Wij dachten dat de parade pas 's avonds was met lichtjes enzo. Maar das was dus niet zo het begon om 9:00 uur dus nu. Wij liepen uit het hotel, keken naar rechts en daar stond de menigte. Het was niet normaal hoeveel mensen er stonden. Dus wij hebben netjes aangesloten we konden ook niet anders. Dus daar stonden we dan tussen al die mensen zonder jas. De parade was erg gaaf!! Allemaal dingen die zweefde door de lucht en schattige karren die mooi versiert waren, erg gaaf allemaal en opzich kon ik het goed zien, Lisette jammer genoeg wat minder omdat ze zo klein is. Het zag echt zwart van de mensen en ondanks de drukte wilde er ook nog mensen door met als gevolg, dat het soms een duw en trek spelletje werd. Zelfs met kinderwagens kwamen ze er langs. Ik was erg blij dat ik ergens tegen aan stond. Na 2,5 uur was de parade eindelijk voorbij en konden we een winterjas scoren die hadden we namelijk nu echt nodig we waren bevroren van dat lange wachten.

We liepen eerst 1 winkel binnen maar dan hadden helemaal niks. Toen liepen we naar de overkant. Daar zagen we in een winkelruit allemaal leuke truien en dingen. Dus wij dachten hier moeten we naar binnen, het was ook mega uitverkoop dus dat was helemaal mooi. Er stond zelfs een rij om binnen te komen. Dus sloten wij netjes achteraan. Lang hoefde niet te wachten we mochten eigenlijk direct wel naar binnen toe. Eenmaal binnen gingen we opzoek naar lekkere truien en een jas. Na 1 uur stonden we weer buiten. Ik met een bodywarmer, een sjaal en een lekkere dikke trui. Lisette alleen een lekkere warme trui. We besloten om eerst bij de Starbucks even op te warmen met warme chocolade melk en een polarbear koekje. Het smaakte wel maar het was een aardige lunch. Eenmaal opgewarmd besloten we om de spullen even naar het hotel te brengen en daarna met de metro richting het overdekte Rockefeller shopping Center te gaan, er werd namelijk gezegd dat je daar ook lekker kon shoppen. Met de metroplattegrond erbij hebben we eerst uitgezocht hoe we er moesten komen daarna hebben we ons dik aangekleed en zijn we opweg gegaan. Eenmaal daar aangekomen waren er veel winkels dicht en wat er open was, zat niet tussen onze prijsklasse. Wel stond de kerstboom er al en de ijsbaan dus daar hebben we even gekeken, foto's gemaakt en rondgelopen. We zijn daarna weer richting metro gelopen. Ik wilde namelijk heel graag nog even naar Roosveldt met de metro. Ik had namelijk in de bus de eerste dag een etalage gezien met uggs erop. En omdat ik alleen laarzen bij me had met hakken waardoor ik me voeten door al dat lopen helemaal stuk liep wilde ik graag een paar uggs scoren. Dus zijn we met de metro die kant op gegaan. Eenmaal bij die winkel aangekomen had hij niet echt een grote collectie. Dus toen hield het op. Voor me voetjes heb ik toen maar in een ander winkeltje even een paar nep uggs gekocht. Zo dat zat stukken beter. Lisette had intussen een jas gescoord dus ook zij was nu warm aangekleed. Lisette wilde nog wel wat truien scoren in de winkel waar we vanmorgen in liepen bij ons verderop. Dus pakte de metro weer terug naar het hotel en liepen gelijk naar die winkel. Inmiddels was het 18:00 uur dus wij dachten dat die misschien al gesloten was maar gelukkig was dat niet het geval. We liepen weer naar binnen het was gelukkiger wat rustiger dan vanmorgen. Dit keer stonden we bijna 2 uur later buiten met een zak vol truien, t-shirt en een beer. Want omdat we zoveel hadden uitgegeven kregen we de beer gratis;). Het was inmiddels 20:15 en voelde onze buik best wel rommelen. We hadden besloten om gewoon iets simpels te halen in het etenstentje naast ons. Maar weer hadden we niet goed besteld dus we kregen onze kip op een panini met patatjes erbij het was weer veelte veel allemaal de helft hebben we weggegooid. Daarna hebben we nog even in de lobby gezeten om uit te zoeken wat we morgen gaan doen. Het is nu inmiddels bijna 23:00 uur dus ga zo lekker slapen;). Me voetjes hebben echt even rust nodig;).

Welterusten!!!!