Eindelijk in New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu Eindelijk in New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Clair Praag - WaarBenJij.nu

Eindelijk in New York

Door: clairtjuh1987

Blijf op de hoogte en volg Clair

24 November 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is 20:00 uur en eindelijk zijn we in ons hotelletje. Wat een reis hebben we vandaag achter de rug. Ik zal even bij het begin beginnen.

Vanmorgen ging om 5:00 uur de wekker. Vandaag ging het eindelijk gebeuren!!! Lisette en ik gaan naar New York!!! Al mijn spullen die ik mee kon nemen waren inmiddels ingepakt. M'n koffer was natuurlijk half leeg dus klaar om de kou in te gaan waren we niet echt. Maar we hadden er zeker wel zin in!! Nog even snel onder de koude douche en klaar was ik. Om 5:45 uur was alles in de auto van Kitty geladen. Kitty en Rianne brachten ons samen naar Hato, echt super lief en zeker op dat tijdstip.

We waren zo door de douane heen en daarna was het een kwestie van wachten. Om 8:00 uur mochten we boarden. En om half 9 zouden we wegvliegen. Maar na bijna een uur al aan de grond te hebben gestaan (het was inmiddels 9:30 uur) werd er omgeroepen dat het vliegtuig wegens een kapotte neus niet weg kon en dat ze op een monteur moesten wachten. We moesten direct het toestel verlaten. Daar zaten we dan weer op Hato te wachten. 15 minuten later werd er opeens omgeroepen dat we het vliegtuig weer in mochten en dat het binnen enkele minuten zou gaan opstijgen we hadden inmiddels al 2 uur vertraging. Lisette en ik keken elkaar een beetje angstig aan maar de vlucht is gelukkig goed verlopen. Alleen we miste nu wel ons aansluitingsvlucht naar New York. Want we waren om Nederlandse tijd 13:15 uur op vliegveld van Miami en hier het een uur vroeger dus om 12:15 uur waren we eindelijk geland. En voordat we door de controle en de douane waren waren we zo weer een uur verder en om 12:50 uur zou onze andere vlucht vertrekken. Maar we hielde goeie moet dat het allemaal wel goed zou komen. Wat een drama op Miami je moet je vingerafdrukken achterlaten en er wordt een foto van je gemaakt ze denken zeker dat je een crimineel bent;). Eenmaal toen we daar door heen waren waren we een half uur verder. Toen moesten we weer opnieuw inchecken en hopen dat er nog een vlucht naar New York ging. Maar gelukkig was het geen probleem. De volgende vlucht zou om 14:30 uur vertrekken en het was inmiddels was het 13:30 dus die konden we makkelijk redden dachten wij. Nou voordat we eindelijk de gate hadden bereikt waren we een half uur verder. Wat een groot vliegveld. Daarna verliep alles gelukkig voorspoedig. Om 17:15 uur landde we op New York. Onze koffer hadden we gelukkig bijna gelijk. En nu moesten we de weg vinden naar het hotel. In onze gebrekkig Engels vroegen we de weg en kochten we een metro kaartje. Gelukkig kwamen we er samen helemaal uit en daar zitten we nou. We hadden eerst een kamer toegewezen gekregen die nog in aanbouw was. Ik met me grote zei het kan vast niet erger dan thuis.. Nou dus wel.. Matrassen tegen de muur en het rook helemaal naar verf. Gelukkig mochten we een andere kamer uitkiezen. Dit keer kregen we 2 sleutels dus konden we kiezen. Of verdieping 7 of 19. We hebben gekozen voor verdieping 19 en we kijken uit op times square, echt super vet!!!! En we hebben warm water!!!! Zo gaan we lekker bij Mac eten en dan duiken we ons bedje in. Morgen wordt het een winterjas scoren;).