Alweer 2 maanden hier - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Clair Praag - WaarBenJij.nu Alweer 2 maanden hier - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Clair Praag - WaarBenJij.nu

Alweer 2 maanden hier

Door: clairtjuh1987

Blijf op de hoogte en volg Clair

23 November 2010 | Curaçao, Curaçao

Bon nochi,

Hier ben ik weer braaf met een verslag;). Ik was er gewoon afgelopen donderdag alweer 2 maanden;). Wat gaat de tijd toch snel. Nog even en ik kom jullie weer pesten daar in Nederland;). Maar eerst ga ik woensdag lekker een weekje naar New York:)!!. Ik heb er onwijs veel zin in. Ik hoorde vandaag wel dat er kans op sneeuw is dus een winterjas heb ik daar echt wel nodig;). Als ik in New York zit heb ik geen internet dus mailtjes beantwoorden lukt helaas niet:(. Maar jullie mogen ze natuurlijk blijven sturen dan heb ik wat te lezen als ik terug kom;).

Nou ik zal jullie even bijpraten van de afgelopen week.

Afgelopen week:
Ik moest afgelopen week weer gewoon 40 uur werken. Deena was ziek dus heb weer gewerkt voor 2. Gelukkig hebben we een nieuwe stagiaire, Kim en die heeft me erg goed geholpen. Maandag en dinsdag verliepen wel vrij normaal maar woensdag begon de ellende. Woensdag hadden we maar liefst 9 baby's waarvan eentje echt continue aan het huilen was en zo werd de hele groep erg onrustig. Aan het eind van de dag kon je me echt opvegen. Ik wist even niet meer waar ik het zoeken moest want het kind stopte alleen met huilen als je hem op schoot nam maar ik had nog 8 andere kinderen die aandacht wilde. Ik stond gelukkig niet in me eentje want dat kon ik echt niet aan. Normaal gesproken zijn 9 baby's niet eens zoveel maar wel als er 1 kind blijft huilen. Ik was die dag erg blij dat het 18:00 uur was. Ik ben lekker met Anouk mee naar huis gereden en ik ben lekker op tijd naar bed gegaan.

Donderdag 18-11-2010:
Donderdag kwam ik op het werk en toen bleek dat de stroom uitgevallen was dus ook de airco. Alleen het KDV had er last van en verder niemand op het park. Zo zit er toch wel een vreemd luchtje aan:s. Gelukkig was het een regenachtige dag dus met de warmte viel het wel mee. 's Morgens hebben we eerst een tijdje op de porch gespeeld met de kids. Daar hadden we opzich wel een lekker windje dus dat ging nog wel. We hadden wel besloten om binnen maar het warme eten op te eten want buiten werden we gek van de vliegen. Binnen was het echt niet te doen wat een hitte... De zweetdruppels kwamen echt overal vandaan, echt niet normaal. Zelfs zittend kwamen de zweetdruppels te voorschijn. 's Middags begon het buiten keihard te regen dus op de porch spelen met de kinderen kon niet meer want alles was zeik nat. Dus dat werd binnen spelen met de ramen open. Alle kinderen hebben we maar laten spelen in hun luier. Want met kleren aan was het veelte warm. Jammer dat ik niet zo kon rondlopen;). Omdat het buiten zo tekeer ging zochten de vliegen ook een schuilplek, binnen de korstte keer vlogen er wel meer dan 20 vliegen door de kamer echt heel vies. Veel kon ik er niet echt aan doen want zodra ik er eentje dood maakte kwam de volgende weer binnen. Zeker tegenover de ouders schaamde ik me dood. Wat was ik blij dat ook deze dag weer voorbij was. Thuis heb ik lekker een boek gepakt en ben ik heerlijk even op bed bijgekomen. Ook lag ik weer vroeg op bed. Wat een dag was dat weer....

Vrijdag 19-11-2010:
Vrijdag verliep gelukkig rustig. De stroom deed het gelukkig ook weer en ik had maar 5 kinderen. Dit was een heerlijke werkdag!! 's Avonds heb ik gezellig met Roos, Kitty, Rianne en Lisette bij het boathouse gegeten. Het was erg luxe dus we waren allemaal netjes gekleed;). Het was onwijs gezellig en het eten was heerlijk. De rekening voor sommige was iets minder;) maar we hebben een leuke avond gehad.

Toen was de week gelukkig alweer voorbij :)!!

Zaterdag 20-11-2010:
Vandaag ging om half 7 me wekker alweer. Sinterklaas kwam namelijk aan en daar wilde ik erg graag bij zijn:)!! Ik was stiekem best wel een klein beetje zenuwachtig... Rond 7:45 uur stapte we met een stel in de auto en redden we in de richting van Otrabanda om daar de auto in de parkeergarage te kunnen zetten. Sinterklaas zou namelijk langs de kade bij de pondjesbrug varen. Dus we waren zo precies aan de goeie kant. Het was nog niet heel erg druk dus we hadden precies nog een mooi plekje langs het water waar we konden zitten. Met onze benen bungelend boven het water zaten we helemaal goed;). Alleen ojee me slipper viel van me voet af zo het vieze water in. Gelukkig wilde Falco hem opvissen alleen hij zat heel vies onder de olie. Maar gelukkig had ik er weer 2 anders moest ik verder op een blote voet. Rond 8:15 uur gingen er twee veerponten met allemaal kinderen het water op om Sinterklaas tegemoet te varen. En ja hoor de toeter was al goed te horen. Daar kwamen ze aan, toeoeoettt... Het was erg druk op het water met allemaal bootjes het was erg gaaf om allemaal te zien. Sinterklaas werd echt door verschillende boten binnengehaald. De boot van Sinterklaas was helemaal gevuld met allemaal Zwarte Pieten, Sinterklaas was niet te zien. Toen Sinterklaas langs ons was gevaren liepen we snel naar het stuk waar Sinterklaas langs zou komen met de stoet. We hadden een plekje vooraan;). We leken wel een stel kinderen maar allemaal waren we erg nieuwsgierig en we wilde het allemaal graag van dichtbij meemaken. Toen de boot eenmaal aangelegd was duurde het erg lang voordat Sinterklaas met zijn Pieten eindelijk langs kwam.
Maar het wachten was de moeite waard. Vooraan de stoet reden 6 motoren daarachter liepen clowns, piraten, mooie dames en allemaal verkleden figuren. Het leek wel een carnavalsoptocht;). Daarachter kwamen kwam de wagen met Sinterklaas erop en de pieten liepen om hem heen de stoet werd gesloten door pieten die op trommels speelde. Het was erg gezellig en er werd een hoop lawaai gemaakt. De pieten waren extra zwart geschminkt omdat de kinderen ze anders alsnog herkende. Sinterklaas was wit geschminkt, echt het leek wel een lijk.. maar een zwarte Sinterklaas bestaat natuurlijk niet. Er werd een heel feestje omheen gebouwd;). Het was erg gezellig!!! Na de optocht zijn we weer naar de auto gelopen we waren allemaal bek af. Eenmaal bij het huis aangekomen heb ik de hele dag niet veel meer gedaan. Het was wel lekker weer maar ik had nergens zin in. Heb lekker een boek gelezen, achter de pc gezeten en af en toe op de porch buiten om te kletsen. 's Middags ben ik nog even met Lisette drankje bij Moon wezen doen. Zo waren we er toch even uit geweest. Het was best een saaie dag maar na zo'n drukke werkweek vond ik het wel heerlijk zo. 's Avonds heb ik heerlijk boerenkool met worst gegeten. Mmm dat was echt om te smullen!! Lisette dat was echt een erg goed idee;)!!! Om 22:30 uur lag ik al op me bed ik kon m'n ogen niet meer open houden;).

Zondag 21-11-2010:
Vandaag heeft het weer de hele dag geregend. Wat een drama is het toch altijd in het weekend:s. Maar toch wilde we wel wat doen. Dus hadden we met een stel besloten om naar het kurahulanda museum te gaan (het slavenmuseum). Ik ben helemaal niet van de museums maar ik wilde ook weer niet de hele dag thuis zitten dus ging ik maar gezellig mee. Het museum was opzich wel erg interessant. Op het laatst hebben we vooral rare foto's gemaakt;). Na ruim 2 uur in het museum te hebben gelopen waren we er wel klaar mee. We zijn toen naar Wilhemina gelopen om een drankje met zijn alle te gaan doen en om half 6 zaten we weer in de auto. Ondanks het weer was het een gezellige middag! 's Avonds heb ik samen met Lisette en Alinda bij de Mac gegeten. Mmm wat een feest was dat weer:)!!!! En daarna hebben we bij Zuikertuintje nog een lekker ijsje gehaald.

We zijn net thuis en als ik klaar ben met m'n verslag voor jullie ga ik nog lekker lezen in me bed en daarna lekker slapen. Morgen en dinsdag werken en woensdag in het vliegtuig naar New York met Lisette, joepie!!! We krijgen zelfs sneeuw in New York, brrr wat koud maar wel super gaaf;).

Nou slaap lekker en succes weer deze week allemaal!!!

Xxxx

  • 23 November 2010 - 09:56

    André Neele:

    hoi cliar
    ik geniet van alle verslagen

    maar wij in nederland krijgen van af donderdag ook sneeuw, het is hier al heel koud in nederland,

    heel veel plezier in new york schatje van me en kijk je wel uit.

    veel liefs en kustje van je oom andre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

avontuur in Curacao

Recente Reisverslagen:

12 December 2010

Snorkelen, schildpadden, snorkelen, vissen....

10 December 2010

Een regeldag ;)

09 December 2010

Afscheid nemen...!

08 December 2010

koffer ingepakt

07 December 2010

Verrassing!!!
Clair

Actief sinds 23 Aug. 2010
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 48867

Voorgaande reizen:

10 September 2010 - 17 December 2010

avontuur in Curacao

Landen bezocht: