Het weekend van 4 en 5 december - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Clair Praag - WaarBenJij.nu Het weekend van 4 en 5 december - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Clair Praag - WaarBenJij.nu

Het weekend van 4 en 5 december

Door: clairtjuh1987

Blijf op de hoogte en volg Clair

05 December 2010 | Curaçao, Curaçao

zaterdag 4 december

M.n wekker ging vandaag al vroeg af. Ik zou namelijk met Lisette nog even Sinterklaas cadeautjes kopen voor het Sinterklaasspel. Maar omdat Lisette ook nog even langs Hato (vliegveld) moest voor haar reis naar Bonaire gingen we al vroeg op pad. De auto moest namelijk om 13:00 uur weer bij het huis zijn, Sanne wilde namelijk Lieke en Eva naar Hato brengen om ze vervolgens uit te kunnen zwaaien. Onderweg begon het keihard te regenen de straten liepen helemaal blank. We kwamen amper vooruit. De route die we altijd naar Hato rijden konden we niet eens helemaal uit rijden omdat er teveel water lag op de weg. Dus namen we een andere weg. Maar omdat we zoveel vertraging hadden opgelopen waren we pas om 12:30 uur in Wilhemstad om een cadeautje te shoppen. En in die korte tijd kon ik werkelijk helemaal niks vinden. Gelukkig kon Lisette wel slagen ze had namelijk 's middags een zwemwedstrijd dus ze kon niet meer terug om te kunnen shoppen.

Om 13:00 uur precies waren we weer bij het huis. Het bleek dat Eva en Lieke een paar uur vertraging hadden door het weer dus we hadden niet zo hoeven haasten. Gelukkig moest Amanda ook nog even naar Wilhemstad dus ben rond 13:30 uur met haar gegaan. Ik was geslaagd voor 3 leuke kleine cadeautjes voor maar 10 gulden. Maar de regen was nog niet echt opgehouden dus nadat we klaar waren met shoppen zijn we met een stel naar de bioscoop gegaan, Love Ranch.

Na de film hebben we lekker bij het huis gegeten. Om 19:00 uur was er op de school van Amanda een soort van verkiezingen. We zouden er met een paar heen gaan. Maar toen we onderweg waren begon het weer keihard te regen, alles stond gelijk weer blank en de verkiezingen werden afgelast. Dus zijn we voorzichtig omgekeerd en weer richting huis gereden.

Lisette der zwemwedstrijden waren ook afgelast dus die was inmiddels ook alweer thuis. We hadden bedacht om de rat uit de keuken te vangen. Maar iedereen vond het eng dus Lisette en ik namen maar het initiatief. Uiteindelijk hadden we hem in een doos gevangen en hadden we er een spiegel op gelegd als deksel. Zo hebben we de doos een stukje samen gedragen en verderop hebben we hem vrij gelaten. Wat een vieze beesten!!!

's Avonds hebben we verder niet veel meer gedaan. Lekker geklets en een spelletje gedaan en daarna heerlijk naar bed.

Zondag 5 december
Sinterklaas!!!

Vandaag was het 5 december dus de dag van Sinterklaas en ook al is het erg warm hier, Sinterklaas kunnen we niet zomaar voorbij laten gaan.

Dus vanmorgen hebben we heerlijk met z'n alle ontbeten. Om 10:00 uur werden we aan tafel verwacht om het ontbijt te komen nuttigen. Het was heerlijk en erg gezellig zo met z'n allen! Na het ontbijt zouden we eigenlijk met z'n allen richting strand gaan om bruin te bakken. Maar helaas het weer liet ons weer in de steek. Dus hadden we maar besloten om rond 15:00 uur te gaan bowlen.

Maar toen we om 15:00 uur voor de bowlingbaan stonden was het gesloten. Op dat moment kwam het zonnetje door. We waren gelijk helemaal blij en we vonden dat we het er dan ook even van moesten nemen. Dus het bolwen ging van de baan en we pakte een terrasje aan de zee in het zonnetje. We hebben er heerlijk een drankje gedaan en zijn daarna weer naar huis gegaan.

We hadden besloten om 's avonds ook met z'n alle te eten op het menu stonden pannenkoeken. Alinda en ik hebben voor 14 man samen pannenkoeken gebakken. Het was erg warm in keuken maar het is ons wel gelukt, het was een hele stapel geworden en iedereen had 2,5 pannenkoek. Het was voor mij de eerste keer en ik was erg trost op mezelf;) en ze waren nog lekker ook!

Na het eten hebben we het Sinterklaas dobbelspel gedaan. Iedereen had 3 cadeautjes gekocht van 15 gulden en die lagen op grote hoop. En Omstebeurt moesten we gooien met een dobbelsteen en opdrachten uitvoeren. Het was opzich een gezellige avond het was alleen erg jammer dat een paar mensen het zo verziekte.

Nu lig ik lekker in bed want morgen moet ik weer om 8:00 uur beginnen.

Dromedushi, slaap lekker!!!