Even een weekverslag....;) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Clair Praag - WaarBenJij.nu Even een weekverslag....;) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Clair Praag - WaarBenJij.nu

Even een weekverslag....;)

Door: clairtjuh1987

Blijf op de hoogte en volg Clair

13 November 2010 | Curaçao, Curaçao

Bon nochi,

Ik zal jullie even kort bijpraten van de afgelopen week.

Maandag 8 november:
Vandaag was weer echt een dag na het weekend. Ik moest weer helemaal opstarten. Daar kreeg ik alleen niet de kans voor want er waren zoveel kinderen dat ik de hele dag druk ben geweest. Maar zo ging de tijd wel lekker snel. Deena was er wel gelukkig weer. Het meeste water hebben ze uit der huis gekregen en nou moet ze allemaal weer nieuwe spulletjes kopen om er echt in te kunnen wonen. Het prijskaartje eraan is erg duur maar beetje bij beetje en met wat hulp van der familie moet het lukken. Om 18:45 uur was ik thuis heb nog even buiten gezetten bij de rest en ben daarna lekker me bed in gegaan.

Dinsdag 9 november
Vandaag was een lange en vooral vermoeiende dag.. De dag begon zoals gewoonlijk. Ik moest om 10 uur werken bij Deena op de babygroep. Deena voelde zich vandaag weer niet helemaal fit. Invinia (een collega) en ik zeiden tegen haar dat het net leek alsof ze zwanger was omdat ze die weken ervoor ook al niet echt lekker was en ze was de laatste tijd erg moe. We waren er grapjes over aan het maken en Deena zei dat het echt onmogelijk was. Invinia vond dat het genoeg was geweest en is tussen door naar de drogist geweest om een zwangerschapstest te halen. Vol overtuiging dat de test toch negatief was ging Deena naar de wc. Even later kwam ze huilende de keuken in. Ze bleek dus wel zwanger te zijn en ze wist niet zo goed wat ze ermee aan moest. Ook omdat ze zo druk met der huisje is kon ze het helemaal niet opvoeden nu. Troosten konden we haar niet meer en daarom heb ik er om 3 uur naar huis laten gaan. Ook gezegd dat ze het aan der vriend moest gaan vertellen en naar de dokter moest gaan. Zo stond ik er op de groep weer alleen voor. Om 18:00 uur waren alle kinderen eindelijk naar huis en hadden wij nog eens een vergadering. Tijdens de vergadering viel ik echt bijna in slaap. Niet alleen omdat ik de groep 's middags alleen moest draaien maar meer omdat ik zo met Deena in me maag had gezetten dat 's middags alles mis ging. Wat mis kon gaan ging mis. Ik liet alles uit me handen vallen niet normaal. Ik had het liefst om 18:00 uur lekker richting het huis gegaan en op me bed neergeknald. Tijdens de vergadering kon ik dus ook echt niet m'n aandacht erbij houden. Ook kregen we te horen dat Femke waarschijnlijk van school werd gestuurd dus dat haar stage ook ten einde liep. Natuurlijk heeft ze dat aan der zelf te danken maar sneu vond ik wel een beetje voor der. Dat was gewoon de druppel van die dag en kon ik het allemaal niet meer kwijt in me hoofd. Toen ik om 20:00 uur ook bij het huis aankwam was ik zo hieper als de pest. Ik wilde eerst heerlijk op me bedje gaan liggen maar omdat m'n hoofd zo vol zat leek me dat geen goed idee. Ik zou dan waarschijnlijk toch niet kunnen slapen. Dus Lisette, Amanda en Ronald (vriend van Amanda) vroegen of ik mee ging naar de film bij Mambo Beach. In de eerste instantie zei ik gelijk nee maar ik ben erg makkelijk over te halen en zeker omdat ik zo hieper was ben ik toch met ze meegegaan. Het had de hele dag geregend dus de film bij Mambo Beach was niet erg veel soeps. Normaal gesproken staan er allemaal strandbedjes naast en achter elkaar maar nu kon je alleen op de barkrukken zitten. En aangezien die al bezet waren hadden we besloten om een lekker ijsje te gaan halen bij suikertuintje. Mmm, dat is echt het lekkerste ijs. Nadat we het ijsje op hadden hebben we nog een drankje gedaan bij het vakantiehuisje van Amanda en Ronald en rond 23:45 uur lag ik lekker in me bedje.

Woensdag 10 november
Ik had een heerlijke nacht achter de rug en toen me wekker vanmorgen om 6:45 uur afging dacht ik echt van nee ik wil er nog niet uit. Maarjah het moest wel de plicht roept!! Om 8:00 uur kwam ik aan op het werk en zoveel kinderen waren er niet van de baby's dus we hadden een lekkere relax dagje voor de boeg. Deena kwam om 10:00 uur, gelukkig straalde ze alweer en ze had een goed gesprek met der vriend en met der tantes gehad. Ze was er nu uiteindelijk erg blij mee en dat deed ook mij erg goed. De hele dag hebben we heerlijk samen gewerkt. Ik mocht om 17:00 uur lekker naar het huis en lag niet al te laat op me bed.

Donderdag 11 november
Deena was gisteren naar de dokter geweest en kwam met het blije verhaal dat ze waarschijnlijk al 3 maanden zwanger is. Ze straalde helemaal bij de gedachten en samen hebben we op internet opgezocht hoe het kindje er nu uit moest zien. Om het helemaal zeker te weten dat ze al 3 maanden is moet ze snel een afspraak maken voor een echo. De hele dag hebben we het over de baby gehad en hoe ze haar toekomst voor zich zag. Onder tussen hebben we ook nog aandacht aan de kinderen besteed ;). Om 18:00 uur was het tijd voor de lampionnen optocht. Het was vandaag namelijk ook Sint Maarten. En de traditie van het kinderdagverblijf is om elk jaar met de kinderen en hun eigen gemaakte lampion langs de huizen te gaan op het park. De kinderen zingen dan eerst het lied van Sint Maarten en daarna hopen ze natuurlijk dat ze er een snoepje voor krijgen. Van tevoren hadden we het de bewoners natuurlijk laten weten doormiddel van een briefje zodat ze kinderen niet helemaal werden teleurgesteld. De kinderen hadden er erg veel lol in alleen ik vond er niet heel veel aan dus na een half uurtje ben ik samen met Anouk even boodschappen wezen doen en daarna heeft ze me thuis afgezet.

Vrijdag 12 november
Ik moest vandaag pas om 12:00 uur beginnen dus heb eerst heerlijk met m'n moeder op skype gezetten. Ideaal die uitvinding het lijkt net alsof ik bij der in de huiskamer aanwezig was. Het was erg gezellig. Rond 11:30 uur had ik het busje gepakt richting het KDV. Om iets over 12 arriveerde ik en Deena bleek er niet te zijn. Ze had namelijk erg veel last van der rug en buik en is toen direct naar de dokter gegaan om een echo te laten maken. Ze bleek pas 6 weken zwanger. De dokter vertelde haar dat ze erg veel rust moest houden in het weekend en dat ze daarna moest kijken hoe het dan ging. Dus 's middags na 13:00 uur heb ik de groep weer alleen gedraaid. Ik wordt er steeds handiger in;). Maar wel als resultaat dat ik aan het eind van de dag weer kapot was, ook al had ik maar 6 kinderen. 's Avonds heb ik samen met Lisette, Rianne en Kitty bij Amanda en Ronald gegeten. Ze hadden heerlijk voor ons gekookt. Erg lief allemaal! Ook had ze nog een heerlijke brownie voor ons gebakken en die was om te smullen!!

En nu is het echt bedtijd en morgen kan ik lekker uitslapen!!!

Slaap lekker!!!!

  • 17 November 2010 - 11:41

    Petra:

    Lieve Clair,
    Wat een week heb jij achter de rug, blijf je wel goed op jezelf passen, raak niet overwerkt!!
    Nog een week dan ga je paar dagen naar NY, die heb je hard nodig volgens mij.
    Wens Deena veel geluk voor de toekomst!
    Liefs Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

avontuur in Curacao

Recente Reisverslagen:

12 December 2010

Snorkelen, schildpadden, snorkelen, vissen....

10 December 2010

Een regeldag ;)

09 December 2010

Afscheid nemen...!

08 December 2010

koffer ingepakt

07 December 2010

Verrassing!!!
Clair

Actief sinds 23 Aug. 2010
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 48864

Voorgaande reizen:

10 September 2010 - 17 December 2010

avontuur in Curacao

Landen bezocht: