Alweer een maand verder - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Clair Praag - WaarBenJij.nu Alweer een maand verder - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Clair Praag - WaarBenJij.nu

Alweer een maand verder

Door: clairtjuh1987

Blijf op de hoogte en volg Clair

10 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo slaapkoppen,
Precies vandaag ben ik hier alweer een maand. Wat gaat de tijd eigenlijk hard. Het weekend zit er voor mij ook bijna alweer op:S. Ik zal jullie even m'n weekend avontuur vertellen.


zaterdag 9 oktober
Vandaag/gisteren was het de planning om rond 2 uur richting de struisvogelfarm te rijden. Want Lisette moest tot 11:30 uur training geven, Amanda zou om 12:00 uur de tattoo laten zetten en Kitty en Rianne gingen met haar mee om der te steunen. En die mensen wilde ook graag mee naar de farm dus moesten we op elkaar wachten. Rond 14:30 uur reden we hier met 2 auto's en 8 mensen eindelijk weg. Door mijn schuld reden we ook een stuk verkeerd. Tja kaart lezen is niet mijn beste vak ;). Uiteindelijk waren we er om 15:15 uur. De Farm zou sluiten om 17:00 uur en de laatste bus (die je een rondleiding geeft door de farm) ging om 16:00 uur. Helaas de bus zat vol. Dus we waren er helemaal voor niks heen gereden. Ik baalde best wel een klein beetje. Maarja niks aan te doen volgende keer beter.
Daarna zijn we doorgereden naar een softbal wedstrijd. Kirsten een huisgenoot die sport daar en die had een wedstrijd. Wij dachten misschien is het wel leuk om daar even te kijken. Op zich was het leuk om haar in actie te zien maar voor de rest was het niks aan :S.

's Avonds hebben we gegeten in een soort van Indisch restaurantje met live muziek op de achtergrond. Ik had een heerlijke wok maaltijd besteld met kip, groente, zoete saus en noodles het was echt heerlijk!! Na het eten een lekker ijsje toe en daarna zijn we weer richting het huis gereden.
Het was een dag waarbij de planning een beetje in het water gevallen is en dat vond ik erg jammer...

Maar ik zit hier nog 10 weken en in die 10 weken moet het wel lukken om daar heen te gaan....

's Avonds ben ik samen met Amanda en Falco richting Otrabanda gelopen. Er was namelijk een groot feest want vanaf morgen/vanavond hoort Curacao niet meer bij de Nederlandse Antillen. De vlag van de Nederlandse Antillen werd naar beneden gehaald en om 00:00 uur werd de vlag van Curacao omhoog gehesen. Het werd uitbundig gevierd met veel vuurwerk!! Prins Willem Alexander en prinses Maxima waren er ook bij aanwezig. Jammer genoeg heb ik ze alleen via het scherm kunnen zien. Deze datum 10-10-'10 gaat de geschiedenis boeken in en ik kan zeggen, daar was ik bij:D, echt super gaaf!!!! Dat maakte me dag weer helemaal goed :D!!!


Zondag 10 oktober
Vanmorgen heb ik eerst heerlijk uitgeslapen tot 10:00 uur. Daarna heb ik heerlijk met mams op msn gezetten. We hebben gezellig even bijgeklets;). Lisette kwam tussen door vragen of ik mee wilde naar de grote knip, dat schijnt echt een strand te zijn waar je geweest moet zijn, dus ik zei natuurlijk geen nee. Om 12:15 uur stond iedereen bij de auto om te kunnen gaan Daphne, Sanne, Lisette, Amanda en ik. We zijn nog snel even naar de supermarkt gereden en naar het benzinestation en toen waren we er helemaal klaar voor om naar het westpunt te gaan. Jammer genoeg zijn we er nooit aangekomen....

We waren net 40 minuten aan het rijden en opeens horen we een heel raar geluid. Je kon het geluid een beetje vergelijken met iets dat klem zit tussen de spaken van je fiets. Lisette heeft de auto onmiddellijk aan de kant gezet en we zijn met z'n allen direct uitgestapt. Het enige wat we zagen was dat het profiel van de band was afgetrokken door iets en de voorbumper viel er half af. Het was erg vaag allemaal.. In de eerste instantie dachten we aan een klapband maar de band was nog heel. Nou we konden in ieder geval niet verder meer rijden. Dus heeft Sanne de wegenwacht gebeld. Die vrouw vertelde ons dat het wel even kon gaan duren voordat er iemand bij ons was, tja dan moeten maar het beste ervan maken. Daphne, Amanda en Sanne pakte hun handdoek uit de auto en legde dat op de grond in de berm neer. Alle drie in hun boven stukje van hun bikini gingen ze liggen zonnen. Haha, we hebben nog nooit zoveel bekijks gehad ;). Lisette en ik zaten lekker in de schaduw op onze handdoek en ik was heerlijk me boek aan het lezen. Zo zijn we de tijd wel doorgekomen. Eindelijk anderhalf uur later kwam de wegenwacht er eindelijk aan. Hij vernieuwde de band en zette de bumper vast me thyrip,s zo konden we in ieder geval weer naar het huis rijden. Morgen moeten Lisette en Sanne naar het huurbedrijf om de auto verder te laten repareren.

Om 16:30 uur kwamen we eindelijk aan bij het huis. De zon scheen nog steeds erg vel. Dus hebben Amanda, Lisette en ik ons handdoek maar gepakt en op de grond neergelegd. Ik heb eerst heerlijk even onder de douche gestaan om af te koelen en toen plofte ik neer op me handdoekje. Zo heb ik toch nog even liggen bakken.

Vanavond hebben we bijna met zijn alle lekker bij Wilhemina's gegeten. Dit was namelijk Malou (huisgenootje) haar laatste avondje hier en dat wilde ze graag met ons allemaal delen. Malou ik wens je het allerbeste toe en een goede terugreis!!

En nu mensen, ga ik lekker slapen want morgen is het alweer maandag en begint de werkweek weer!!

Welterusten!!

  • 11 Oktober 2010 - 18:53

    Astrid:

    Lieve Clair,Wat een avonturen beleef jij daar ...maar ben je nu al bij de struisvogelfarm geweest ?

    Geniet maar lkkr want er is alweer 1 maand voorbij .....smeer je goed in als je in het zonnetje gaat en doe een petje op !:)hele dikke knuf je 2 de mams xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

avontuur in Curacao

Recente Reisverslagen:

12 December 2010

Snorkelen, schildpadden, snorkelen, vissen....

10 December 2010

Een regeldag ;)

09 December 2010

Afscheid nemen...!

08 December 2010

koffer ingepakt

07 December 2010

Verrassing!!!
Clair

Actief sinds 23 Aug. 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 48856

Voorgaande reizen:

10 September 2010 - 17 December 2010

avontuur in Curacao

Landen bezocht: